BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, May 19, 2009

rumahku syurgaku

Katakanlah: " Dialah Allah Yang Maha Pemurah. Kami beriman kepadaNya dan mengikuti pemberi peunjuk (Nabi Shallallahu 'alaihi wasallam)"dari Yatsrib (Madinah)
Wahai saudariku yang mulia, tetaplah di rumah anda, terkecuali jika harus keluar kerana urusan penting. sesungguhnya, rumah anda adalah rahsia kebahagiaan anda.
Allah swt berfirman:Dan hendaklah kamu tetap di rumahmu dan janganlah kamu berhias dan tingkah laku seperti orang orang jahiliah dahulu.... (surah Al - Ahzab: ayat 33)

Engkau akan dapatkan kebahagiaan di dalam rumahmu. Jagalah kemuliaan, ketenanganmu dan kesanunanmu dari perosak. Sesungguhnya wanita murahan adalah mereka yang sering keluar ke pasar tanpa ada sebarang kepentingan bertujuan mengikut trend dan tidak ketinggalan zaman.mereka memasuki pusat pusat perbelanjaan serta mencari sesuatu yang baru dan aneh yang sama sekali tidak ada hubungan dengan masalah agama, tidak sejalan dengan jalan dakwah dan tidak berhubungan dengan pengetahuan, ilmu dan kebudayaan. Ia hanya berfoya - foya dan gaya hidup berlebihan dan yang diperhatikan hanyalah makanan dan pakaian.maka berhati hatilah ketika meninggalkan rumah, sebab ia merupakan tempat tinggal yang menyenangkan, tempat penuh keamanan dan ketenangan. ia adalah gua kenyamanan dan Ka'bah yang aman bagi manusia . Maka, jadikalah rumah anda sebagai tempat menyemai cinta dan titik - tolak dalam memberikan anugerah sedekah dan keberkahan...

sungguh sesuai utk motivatekan aku yg mmg bnyk mhbskn ms d rumah masa2 cuti nie..sebulan lagek..

0 comments: